De ce nu se mandreste Google cu performanta Google Music

de: Alexandru Rizea
24 02. 2012

Desi la momentul anuntului serviciul Google Music parea o oferta imbatabila care nu putea fi sub nici o forma depasita ca functionalitate si raport pret performanta, mai multe website-uri au confirmat in ultima perioada dezamagirea companiei in legatura cu popularitatea serviciului.

Avand in vedere iesirea din Beta abia in noiembrie anul trecut, serviciul poate fi considerat la inceput, dar semnalele par clare: rata de adoptie e departe de a ii fi impresionat pe oficialii companiei, care au afirmat ca profitul este extrem de scazut si cu mult sub asteptari.

Surse din cadrul Google si-au exprimat ingrijoarea in contextul in care parteneri din industria muzicala isi pierd increderea in sistem. Printre parteneri se numara Sony Music Entertainment si Universal la momentul lansari, singura companie importanta care a refuzat sa colaboreze fiind Warner. Edgar Bronfman Jr., fost CEO si actual presedinte Warner Music Group, a criticat strategia folosita de Google.

Incercand sa stimuleze adoptia internationala a serviciului, in viitorul apropiat Google va lansa si un dispozitiv de streaming, precum Squeezebox-ul celor de la Logitech, care va va permite sa ascultati muzica urcata sub umbrela Google Music.

Ramane sa vedem daca in cateva luni Google Music va deveni un succes rasunator sau un esec de aceeasi amplitudine.